Direktlänk till inlägg 29 juni 2010

Nydumpad = cynisk?

Av Sanna - 29 juni 2010 18:12

Bloggen i sig är ny men jag är en van bloggare som bara har tagit en nystart då jag nu känner för att vara anonym så jag skippar det här med en lättstart och kör på direkt!


De som just nu dominerar mina känslor är att jag är "nydumpad". Vilket tyvär bidrar till endel bitterhet och cynism. Jag kämpar verkligen emot det då jag vill se mig själv som en positiv tjej som ser de goda hos människor. Men det funkar inte alltid, kom senast idag på mig själv att surna till på paret framför mig på bussen.

Och det är inte bara det att jag inte gillar att se kärleksfulla par, just det tilllåter jag faktiskt mig själv att störa mig på just nu, jag är ju inte mer än människa.

Men min kille (var tillsammans i lite under ett år) valde att skicka ett sms! Kan inte ens beskriva hur ratad jag kände mig, bortgjord är inte ett tillräckligt starkt ord. Men detta fega avslut gör inte honom till rättvisa då han var mycket snäll och lojal under våran tid så jag kämpar med att inte döma honom för hårt men märker att detta är svårt.

Har alltid varit den som försvarat mina vänners tillfälliga ovänner (när dom bråk med vänner/föräldrar eller blivit dumpade) och påpekat att ett misstag inte ska få ta större plats än en god sak i ens bedömning av människor. Och han har ju verkligen gjort 100 ggr mer goda saker för mig än denna dåliga sak men ändå kan jag inte släppa förbi detta som bara ett misstag. Så kan inte låta bli att undra :

Är cynism ett obligatoriskt efterspel av dumpning?



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sanna - 4 juli 2010 16:46

Jag var på fest igår. Mina vänner var där, det fanns mat och dricka - mitt humör var på topp och jag var riktigt peppad på fest. Vi skulle ha hemmafest hos en kompis för att sedan gå vidare ut.   Men varenda jävla brud som va där frågade mig hu...

Av Sanna - 2 juli 2010 16:31

Är jag den ända som stör mig på folk som "älskar" varandra efter tp 3 veckor? Okej om man varit vänner innan man blivit tillsammans, då tror jag att de går att älska så snabbt eftersom man redan haft en realation till personen ifråga. Men oftast så...

Av Sanna - 30 juni 2010 17:09

Fick idag reda på att en gammal klasskompis till mig vill gå med i denna grupp. (Läs mer på www.patriot.nu) Jag blir så förbannad! Jag förstår inte hur folk med sånna här åsikter tänker. Jag brukar alltid tänka att alla människor har rätt till si...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<<
Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards