Direktlänk till inlägg 4 juli 2010

DITT LIV ÄR SLUT - No man, no life

Av Sanna - 4 juli 2010 16:46

Jag var på fest igår. Mina vänner var där, det fanns mat och dricka - mitt humör var på topp och jag var riktigt peppad på fest.

Vi skulle ha hemmafest hos en kompis för att sedan gå vidare ut.


Men varenda jävla brud som va där frågade mig hur jag mådde & hur de kändes & talade om för mig att det är OK att vara ledsen och må dåligt.

Okej, tack för omtanken - men om jag varit ledsen hade jag inte gått på festen över huvud taget? Och inte för att vara sån, men du och jag känner inte varandra tillräkligt bra för att "vara där" för varandra?!

Men vad ska man göra, speciellt jag som har en stark motvilja till konfrentationer - så jag log och sa "nej, jag är inte speciellt ledsen" "Ja det är tråkigt att de är slut men livet går vidare" "Nej seriöst, jag är inte ledsen"  Och jag kunde se i ögonen på dom här tjejerna att dom tyckte att jag hade fel? Att dom ville säga typ "Men dö, så kan du ju inte tänka. Du har ingen kille - ditt liv är slut" "VEM SKA DU NU GIFTA DIG MED"

Herregud tjejer, jag är 19 år och killen gjorde slut på sms efter 1 år tillsammans - jag tror jag kommer över det!

Och så är det alltid, har ni tänkt på att på Facebook när tjejer ändrar sin relationstatus till Singel så får dom 100 komentarer av andra tjejer som finns där, som är ledsna, som talar om att de kommer lösa sig mm mm. Och jag uppskattar sånna komentarer - av mina vänner som vet hur jag mår, inte av 10 000 brudar som inte har träffat mig på typ 6 månader!

Men när killar ändrar sin relationstatus till Singel får dom folk som gillar det istället.

Varför är det så egentligen?  Killar förväntas vara över förhållandet samma dag som det tog slut medans tjejer får höra att det är OK att vara ledsen i en månad efter the breakup?

Jag vill iaf inte att folk ska komma till mig och vilja prata om det, speciellt inte nu när det gått så lång tid - jag kommer komma till er om jag vill prata. Och jag vet vilka som finns där, ni behöver inte tala om det för mig varje jävla dag - Ja det var skönt att höra precis när de tagit slut men ärligt, chilla på det. Ni är typ ledsnare än vad jag är?


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sanna - 2 juli 2010 16:31

Är jag den ända som stör mig på folk som "älskar" varandra efter tp 3 veckor? Okej om man varit vänner innan man blivit tillsammans, då tror jag att de går att älska så snabbt eftersom man redan haft en realation till personen ifråga. Men oftast så...

Av Sanna - 30 juni 2010 17:09

Fick idag reda på att en gammal klasskompis till mig vill gå med i denna grupp. (Läs mer på www.patriot.nu) Jag blir så förbannad! Jag förstår inte hur folk med sånna här åsikter tänker. Jag brukar alltid tänka att alla människor har rätt till si...

Av Sanna - 29 juni 2010 18:12

Bloggen i sig är ny men jag är en van bloggare som bara har tagit en nystart då jag nu känner för att vara anonym så jag skippar det här med en lättstart och kör på direkt! De som just nu dominerar mina känslor är att jag är "nydumpad". Vilket t...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards